dinsdag 24 maart 2015

Lieve kapotte-broeken trend.

Colour blocking, pastelkleuren, dikke zolen en blokhakken; de trends op het gebied van mode lijken sneller te gaan dan mijzelf als ik me verslapen heb op maandagmorgen.

Zo ook de kapotte-broeken trend. Daar waar moeders vroeger liefdevol plaatjes naaiden op broeken met gaatjes, daar zijn broeken tegenwoordig gescheurd en wel te koop. Ik maak mij er ook schuldig aan; een paar subtiel gerafelde scheurtjes kan ik wel waarderen. De kapotte-broeken trend is echter genadeloos kwam ik afgelopen week achter.

De meeste vrouwen kennen het wel; van die avonden dat je online winkelmandjes vol gooit om vervolgens een uur later met een diepe zucht het internet af te sluiten, zónder ook maar iets gekocht te hebben.

Dat was ik dus afgelopen week. Een zwarte broek, dáár was ik eigenlijk naar op zoek. Niet te duur, niet te verantwoord maar wel draagbaar; ik moest natuurlijk bij één van de 'Made in Bangladesh'-winkelketens zijn. De kapotte-broeken trend explodeerde zowat op mijn scherm. Ééntje sprong eruit, als een doorn in mijn oog.






Het voelde net als een ongemakkelijke date met iemand die twee bergen van puisten op zijn voorhoofd heeft. In dit geval was mijn date een kapotte broek en de puisten twee joekels van gaten, maar het kwam op hetzelfde neer; ik kon niet ophouden met staren.

En ik begon het mezelf af te vragen.

Lieve kapotte-broeken trend. Hoe heb je het geflikt man? Maar echt; hoe heb je ervoor kunnen zorgen dat er vrouwen zijn die maar liefst €40,- willen neertellen voor een broek met zó'n gapende gaten dat knieën een eigen leven kunnen gaan leiden? Welke marketing-trucs heb je uit de kast gehaald om dit te verkopen? En daarnaast; ben je beschikbaar om een gastcollege te komen geven op school? Want als jij dít aantrekkelijk weet te maken voor een belachelijke prijs...

...voeg ik je graag toe op LinkedIn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten