dinsdag 27 januari 2015

Lieve boer Geert,

Lieve boer Geert,

Of moet ik zeggen; stoute boer Geert?

Ik ben geen vaste Boer Zoekt Vrouw-kijker, maar de sociale media van tegenwoordig maakten mij toch wel nieuwsgierig. Want wie was nou die geile boer Geert? Die zijn handen niet thuis kon houden, laat staan de rest van zijn 65-jarige lichaam?

Ach, stoute boer Geert. Wat was er toch een enorme commotie om jou. En nog steeds. Sommige mensen vinden jou pervers. Een viezerik die van álle walletjes snoept, het liefst tegelijk. Een hitsige boer die zijn grenzen niet kent.

Een perverse man? Jij? Dat kan ik mij niet voorstellen boer Geert.


Wat ik namelijk zie, is een onzekere weduwnaar die is vergeten hoe je moet liefhebben. Hoe je van iemand houdt. Hoe je je gevoelens uit, én hoe je dit vooral niet moet doen. Een man die extatisch is dat er weer vrouwen zijn in zijn leven die hem waarderen. Een man die weer geniet omdat de ‘nieuwe’ vrouwen in zijn leven de routine van een boerenbestaan een hele nieuwe betekenis geven. Geil? Alsjeblieft zeg. Eerder aandoenlijk.

Ik vind je helemaal niet ‘stout’. Ik vind je hartverwarmend,  komisch en teder. Ik vind je onschuldig, lief en een tikkeltje ondeugend af en toe. Diep van binnen zijn de meeste mensen – lees; vrouwen – jaloers dat hun partner, minnaar of echtgenoot niet diezelfde liefde geeft zoals jij dat doet.  

Laat de mensen maar lekker kletsen, lieve boer Geert. Je hebt een hart van goud. Ik hoop dat je geluk gaat vinden in de liefde. En dat je ooit net zo passievol kan praten over een vrouw, als over je aardbeien en bloemkolen. Want dat is wat je verdient.

Liefs en met veel kritische krullen,

Marieke Klauwers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten