Terwijl heel Nederland valt over Yolanthe Sneijder - Cabau en haar - al dan niet - gefacelifte gezicht, las ik vanmorgen ontspannen de regionale krant. Ik kwam iets tegen wat ik véél interessanter vond.
Dat een dienst als Veolia mij verder brengt, mag ik toch
hopen. Brengt Veolia mij echter ook verder als ik iets minder tevreden ben?
Kort maar krachtig; nee. Waar dit bij de NS prima via
Twitter kan, daar wordt je bij Veolia telkens verwezen naar het
klachtenformulier. Hiervoor moet je eerst een waslijst met gegevens invullen
(want; zonder account, geen klacht) om vervolgens twee weken op antwoord te
wachten. Aan de ene kant best tactisch; zo maak je de drempel ontzettend hoog
om überhaupt te klagen. Aan de andere kant frustrerend; word ik wel gehoord?
Daarom, beste Veolia, mijn vrijblijvend advies als 'communicatieprofessional in spé'.
Probeer eens om direct op klachten in te gaan en -
zover dat mogelijk is - een directe en passende oplossing te bieden. Zoek eens
op wat Webcare inhoudt en probeer dit te integreren in jullie
communicatiebeleid. Misschien een investering, aangezien het ‘brein’ achter
Social Media moet worden afgestoft, maar je krijgt er véél meer voor terug. Laten we namelijk even eerlijk zijn; dat
eeuwige klachtenformulier van jullie heeft zijn beste tijd nu wel gehad.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Hopelijk geen verwijzing naar het klachtenformulier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten